Sidor

måndag 7 juli 2008

Hemlis 4 - paket 1


Jag har fått mitt första paket från Hemlis 4. Jätteroligt med överraskningar i brevlådan.Det melerade ska bli raggsockar, har jag redan bestämt. Tack så jättemycket!




Idag hade jag en gammal kompis på besök och då var vi ute och körde, något man aldrig gör själv, vi var inte långt iväg alls men hittade en hel del att se. Saker som egentligen inte är något kvar av kan vara både spännande och fint att se.
Visst är den maffig den gamla eken! Den står precis jämte landsvägen, men jag tror att de flesta bara kör förbi utan att se den.



Var tvungen att ta en bild på grenen rakt upp i himlen.




Sen körde vi till det gamla bränneriet. Det har stått obrukat i många år och är fallfärdigt, men en viss charm har det kvar iallafall. Väggarna är av tegel längst ner och sen över det är det murat med vedklampar som fyllnad.


Bilden blev inte särskilt bra, men kanske ni kan se hur jag menar att de har byggt.


Det blev en kanonbra dag rätt att det har regnat titt som tätt mellan solglimtarna!

Inga kommentarer: