Sidor

måndag 21 april 2008

Äggfärgning! på garn.






Nu har jag färgat mina garner. Jag har använt vanliga äggfärger som finns att köpa ute i den vanliga handeln. Färgen är i tablettform och det var jättespännande att bryta bitar och blanda ikallt vatten och lite vinäger sen körde jag på full effekt i några omgångar och sköljde därefter ikallt vatten tills vattnet var klart. Det verkar som om det bara går att få tag på färgerna till påsk, ocj jag som skulle vilja prova lite till. I dagslägetönskar jag att det var de blå-gröna härvorna jag hade två av, men det får bli blå-rosa jag tar till min Laminara.


Tänk vad härligt väder vi har fått. Jag gillar verkligen när jag kan vara ute och hålla på med sånt jag gillar. Det vet ni väl att ull är det bästa materialet att hålla på med i värme och solgass för man blir inte så jättevarm och svettig om händer och fingrar.

Jag har stickat den ena av aprilsockorna så nu måste jag skynda mig med den andra, både för att rapportera in dem men också för att kunna börja på min Laminara. De som känner mig vet att jag håller på med alldeles för många saker samtidigt, och det kommer säkert att bli en till. Det kliar ju i fingrarna.

Jag hade ju tänkt att sticka aprilmuddarna också, jag har tom. valt garn, men jag får väl se hur det blir med det.

Här får ni också en liten bild på "skörden". Det blev lite för mycket ljus i bilden. Men är man stolt så är man.

3 kommentarer:

Ingalill sa...

Läste att du ville färga mera........ jag har x antal påsar med äggfärger.

Maila mig en adress så kan jag skicka dig 2-3 påsar.
Tyckte ditt blågröna garn var så fint!

Mia sa...

Vilka härliga foton! Perfekta vårfärger på garnen, ska bli spännande att se de färdiga projekten! Jag gör mina egna mönster till mina amigurumis, då får jag dom precis som jag vill. :)

Eva i Halmstad sa...

Va häftig jag bara måste prova, har ju faktiskt några påsar liggande.
Må så gott på dej.
Eva.